15 practici corecte vs greșite în email marketing – [INFOGRAFIC]
Cum poți face campanii de email marketing cu super rezultate? Care sunt cele mai bune practici în email marketing?
Toți cei care fac campanii de email marketing de succes au o abordare ușor diferită față de restul. Ei fac mai mult decât trimiteri de newsletter bulk și merg dincolo de creare și trimitere campanii ocazionale, la grămadă și doar orientate către vânzări.
In infograficul de mai jos, am adunat top 15 cele mai bune practici vs greșite în email marketing pe care le poți folosi pentru a crea și trimite campanii de email performante.
Dacă ți-a plăcut și ți-a fost util infograficul, îl poți descărca, distribui sau incorpora pe site. Vezi detaliat fiecare practică mai jos, după infografic.
Incorporeaza acest infografic pe site-ul tau
Detaliere practici bune vs gresite in email marketing
În continuare vom detalia pas cu pas practicile bune versus greșite în email marketing prezentate în infograficul de mai sus.
Crește-ți lista de abonați la newsletter în mod natural
Colectează baza de abonați la newsletter prin formulare de abonare și pop-ups pe site-ul tău, cu confirmare de abonare. E adevărat că va dura ceva, dar cel puțin vei avea o listă de calitate, cu oameni pe care îi interesează serviciile sau produsele tale.
La abonare le poți oferi discount sau un material educativ. Pentru a le trimite ulterior doar campanii de email relevante, îți recomandăm să îi lași să își aleagă categoriile de produse preferate și frecvența dorită de primire email-uri. Cu platforma de email marketing NewsMAN poți crea un formular de abonare cu selectare categorii de interes.
Pentru o creștere mai rapidă a listei de abonați, poți organiza concursuri și quizz-uri sau sondaje de opinie. Oamenii tind să răspundă mai rapid la lucrurile interactive.
Nu cumpăra o listă de contacte din toate domeniile de activitate
E de preferat să îți crești lista de contacte în mod natural și să nu cumperi baza de la firme care vând email-uri în masă. Nici ție nu îți place când primești email de la un brand la care nu te-ai abonat nu-i așa? Majoritatea oamenilor care primesc email-uri nesolicitate le vor șterge sau face click pe “marchează ca spam”, ceea ce va conduce la o reputație proastă a domeniului de trimitere.
Totuși, directiva GDPR permite comunicările prin email și în interes legitim, în afară de consimțământul expres. Dacă totuși te încăpățânezi să cumperi o bază de contacte, atunci selectează doar acele domenii de activitate pe care le-ai observat în rândul clienților persoane juridice, asigură-te că datele sunt valide, iar în email comunică clar scopul trimiterii, temeiul legal și propunerea.
Creează cont pe NewsMAN și îți oferim asistența necesară în strategia ta de email marketing.
Trimite o serie de email-uri de bun venit după abonare
După ce oamenii s-au abonat la newsletter-ul tău și au validat înscrierea pe email, trimite-le o serie automată de email-uri de bun venit în care le mulțumești pentru abonare, le oferi ce le-ai promis când s-au abonat, le faci cunoștință cu brand-ul și creezi relația dintre ei și acesta. Apoi afli ce le place și ce preferă de la tine, pentru a le trimite email-uri targetate în funcție de interesele lor.
Iată un exemplu de flow automat de 5 welcome emails după abonare.
Nu lăsa oamenii să aștepte vești de la tine după abonare
Deși suntem în 2021, încă mai găsim site-uri care nu trimit email de confirmare abonare la newsletter, darămite email sau email-uri de bun venit. Aceste practici, nu sunt deloc în regulă.
Dacă omul s-a înscris la newsletter, nu-l lăsa să aștepte vești de la tine. Este normal și indicat să îi trimiți imediat email să valideze înscrierea și să îi mulțumești pentru abonare, să continui comunicarea prezentându-i produsele și serviciile tale și să ce îi place sau îl interesează. Dacă nu îi trimiți nici un email, fii sigur că în scurt timp va uitat de brand-ul tău.
Din păcate, încă sunt persoane care fac promovare pe Google și Facebook și deși obțin contacte, le lasă să se răcească, fără a le da de veste. Nu face aceeași greșeală! Rolul unui flow de welcome emails este să construiești relația cu abonatul.
Dă-le motiv să deschidă email-ul. Folosește un pre-header informativ relevant
Probabil știi deja diferența dintre un email care e trimis cu pre-header text și unul care nu e. Cel fără pre-header, e acela unde citești “Vezi în browser” la dreapta subiectului. În schimb, cel care folosește pre-header, are un text informativ-motivațional care completează titlul, precum: “Descoperă surpriza campaniei”.
Așa că, dă-le motiv să deschidă email-ul de la tine! Folosește un pre-header cu text relevant care să completeze subiectul pentru a-i încuraja să deschidă email-ul.
Iată un tutorial despre cum poți adăuga un pre-header în email sau în newsletter.
Nu omite preheader-ul informativ-motivațional de lângă subiectul email-ului
Îți amintești de acele email-uri primite unde lângă titlu scria “Ai probleme cu vizualizarea acestui email? Click aici pentru a-l vedea în browser”. Păi da, dar nici măcar nu l-ai deschis încă nu? Corect era să citești acel lucru abia după deschiderea email-ului. Așa se întâmplă când expeditorul nu adaugă un pre-header cu text relevant, care oferă ceva în plus față de subiectul email-ului.
Nu uita să adaugi un pre-header motivațional când trimiți campanii de email oamenilor.
Segmentează abonații în funcție de preferințe și de stadiul din procesul de cumpărare
Cu siguranță nu avem cu toții aceleași nevoi ori preferințe la cumpărături. Rămâi relevant în campaniile de email către abonați, segmentându-i în funcție de preferințele pe care și le-au selectat în site și în funcție de acțiunile lor în magazinul online.
Segmentarea comportamentală îți permite să trimiți email-uri automate personalizate în diverse stadii din cadrul procesului de cumpărare, înainte și după achiziție.
Dacă instalezi plugin-ul NewsMAN Remarketing pentru eCommerce tracking, poți segmenta abonații în funcție de paginile și produsele vizualizate, valoarea vânzării, produsele cumpărate sau cei care doar au adăugat în coș fără să cumpere.
Creează un cont gratuit pe NewsMAN și te ajutăm cu setarea campaniilor de email remarketing.
Nu trimite fiecărui abonat aceeași campanie de email
Este în regulă să trimiți 3-4 campanii de email pe lună de tip broadcast – în masă, către toți abonații. Restul campaniilor ar trebui însă să fie trimise targetat, cu conținut diferit pentru fiecare segment de abonați.
Nu trimite mereu o campanie cu același conținut tuturor. Nu toți au aceleași interese.
Poți segmenta lista de abonați după proprietăți fixe precum nume, prenume, localitate, țară, ultima activitate, ultimul click, domeniu, browser, device etc sau după proprietăți variabile precum: data sau metoda abonării, click în newsletter sau deschidere email, retargeting.
Personalizează adresa și numele expeditorului. Include numele abonatului
Sunt platforme de email marketing care te lasă să folosești la expeditor adrese de email non-business, de tipul yahoo sau gmail. Nu îți recomandăm totuși să folosești această practică. Oamenii nu vor considera că business-ul e de încredere.
Trimite campania de email folosind o adresă de expeditor personalizată precum noutati@site.ro, iar la nume expeditor trece “Noutăți Nume Brand”. Dacă folosești NewsMAN ca serviciu de trimitere campanii de email marketing, poți personaliza adresa, numele expeditorului și logo-ul brandului, accesând setările listei de abonați.
Dacă ai numele abonatului sau alte detalii, folosește-le și pe acelea. Pentru a fi preluate automat în newsletter, folosește tag-urile NewsMAN.
Nu trimite o campanie de email fără personalizare expeditor și abonat
O campanie de email nepersonalizată nu are același impact precum una care folosește personalizare. Este precum un brand fără voce. Una e ca abonatul să vadă logo-ul și numele brandului expeditor și propriul nume în email, alta e când primește un email de pe adresă gratuită, cu conținut ne-brand-uit și care i se adresează simplu “Dragă abonat”.
Nu trimite un email nepersonalizat, fără identitate vizuală a expeditorului.
Personalizează email-urile în subiect și în conținut
Creează o campanie de email cu subiect și conținut de impact. Nu folosi titluri generice, fade precum “Reducerile zilei”. Sunt de-a dreptul respingătoare. Mai bine folosește personalizarea, ex.:“ Hey, Andra, azi avem 15% reducere la pantalonii en vogue X 😉! – pre-header “Vezi dacă mărimea ta e disponibilă!”.
Parcă ești mai înclinat să dai click pe al doilea titlu nu-i așa? Iar conținutul propriu-zis trimis, e indicat să conțină pe lângă numele abonatului și produsul en vogue, exemple de produsele similare cu cele vizualizate anterior de către abonat, pentru a fi cât mai relevant pentru acesta.
Nu trimite campania de email cu același subiect și conținut tuturor
Dacă ai un magazin cu produse pentru femei și bărbați, îți recomandăm ca de obicei să trimiți campanii de email cu subiect și conținut diferit fiecărui tip de abonat. Evident, fac excepție perioadele în care oamenii cumpără cadou unui altuia, precum zilele onomastice sau sărbătorile, când îi poți trimite ei produse pentru el și invers. Dar în general, dacă nu e vreo ocazie, oamenii nu vor să primească e-mail-uri cu produse care nu sunt destinate spre folosința lor.
Așadar, evită să trimiți campanii de email cu același subiect și conținut pentru toți din listă.
Folosește campaniile de email automate pentru a oferi o experiență valoroasă abonaților
Creează o experiență valoroasă pentru abonați, din stadiul lor de vizitare pâna la achiziție și nu numai, cu ajutor campaniilor de email automate. Acestea te ajută să trimiți conținutul potrivit la timpul potrivit și îți maximizează potențialul de conversie.
Urează-i bun venit, prezintă-te, lasă-l să-și aleagă preferințele, expune-i opțiunile și recomandările tale în funcție de alegerile sale, atrage-l cu materiale educative sau oferte pe măsură, iar după achiziție lasă-l să-și exprime opinia.
Iată 17 tipuri de campanii de email automate pe care le poți trimite pentru magazinul tău online.
Nu trimite campanii de email în masă în mod manual, din când în când
Pentru multe firme, email marketing-ul reprezintă doar un newsletter în masă, din când în când.
Din păcate, astfel de campanii nu dau rezultate. Ideal, este să ai un calendar de campanii de email, bine stabilit, atât cu trimiteri manuale, cât și cu trimiteri automate. Poți avea cam 3-4 trimiteri manuale pe lună, cu conținut de atragere informativ-comercial și apoi urmat de unul cu invitație la achiziție.
Dar dacă trimiți acum o campanie de email în masă și apoi alta la 2-3 luni distanță, oamenii vor uita de brand. Nu trebuie să îi aglomerezi cu mailuri, dar nu trebuie nici să uiți de ei. Și nu e neapărat să vinzi ceva fiecare newsletter. E chiar recomandat să n-o faci. Variază conținutul cât poți.
Click pe butonul de mai jos pentru a crea un cont gratuit pe NewsMAN și te asistăm cu strategia de email remarketing.
Trimite conținut variat și personalizat fiecărui abonat. Ține cont de gen, locatie, preferințe
Trimite conținut variat fiecărui abonat. Dacă el a bifat la abonare că este interesat de anumite categorii de produse, trimite-i în principiu noutăți relevante în funcție de acele categorii alese.
Personalizează conținutul în funcție de gen și locație. Nu folosi aceleași imagini și text pentru toți abonații. Spre ex., dacă ai reduceri la articole pentru bărbați și nu e vreo zi specială, trimite campania doar bărbaților. Iar dacă ai livrare gratuită doar în Cluj, trimite campania doar celor de acolo.
Ține cont și de intervalul de cumpăre și de tipul de produse cumpărate. Trimite conținut personalizat în funcție de aceste lucruri.
Nu folosi aceleași imagini și text pentru toți abonații. Nu omite genul, locația, preferințele
Evită pe cât de mult posibil să folosești aceleași imagini și text pentru toți abonații. Cu toții am primit un email cu o ofertă care parcă nu era pentru noi. Ține cont de genul abonaților, locația lor și mai ales preferințele lor de cumpărare.
Încearcă să folosești conținut diferit pentru a le oferi o experiență relevantă, potrivită pentru fiecare segment de abonați în parte.
Folosește funcția “cea mai bună oră” când trimiți campaniile de email
Nu toți ne verificăm email-ul la aceeași oră. Pentru a avea rezultate bune de deschidere a campaniilor de email, ține cont de ora optimă de deschidere a fiecărui abonat.
Platforma de email marketing NewsMAN dispune de funcția cea mai bună oră de trimitere a campaniei de email. O poți folosi după ce ai un istoric de câteva trimiteri și abonații vor primi campania la ora la care au deschis cel mai frecvent.
Nu trimite campania de email la aceeași oră la toți abonații
Dacă nu ții cont de fusul orar al abonaților când trimiți campaniile de email, nu vei avea rezultate bune de deschidere. Care sunt șansele să trimiți un email în Seattle, SUA la ora României 13:30 și destinatarul să îl deschidă, acolo fiind 03:30 AM? Puțin probabil, nu-i așa?
Pentru a-ți maximiza șansele de a avea o bună rată de deschidere a campaniei de email, ține cont de cea mai bună oră de trimitere pentru fiecare abonat, folosind funcția cu același nume, listată în secțiunea anterioară.
Verifică atent conținutul campaniei de email înainte de trimitere
Dacă ai creat o campanie de email și ai finalizat conținutul, îți recomandăm să mai arunci o privire pe el înainte să îl trimiți abonaților. Verifică să nu conțină greșeli ortografice, de formatare sau link-uri care nu funcționează. Poți face acest lucru în pagina de editare email și în cea de previzualizare pe desktop sau mobil, după care trimite un test rapid.
Vezi pașii de verificare newsletter înainte de trimitere.
Nu trimite newsletter-ul abonaților fără să-i verifici înainte conținutul
Nu e nimic mai enervant decât să primești un email incomplet sau cu link-uri care nu merg ori puse să redirecționeze într-o pagină greșită față de cea indicată în conținutul inițial.
Fă-ți timp pentru o verificare rapidă a campaniei de email, înainte să o trimiți live abonaților. Un email fără greșeli sau erori tehnice demonstrează profesionalism și respect față de audiența ta.
Click pe butonul de mai jos pentru a crea un cont gratuit pe platforma de email marketing NewsMAN și te ajutăm cu verificarea newsletter-elor.
Folosește A/B sau MVT Testing pentru a vedea ce titlu și conținut performează mai bine
Folosește funcția A/B sau MVT testing din platforma de email marketing, pentru a vedea ce titlu și conținut performează mai bine pentru campania de email creată. Acest lucru te va ajuta să ai o rata de deschidere mai mare.
Află mai mult despre cu poți face A/B test pentru campania de email.
Nu omite să testezi titlul și conținutul campaniei de email
Nu trimite campania de email cu același titlu și conținut tuturor, fără a testa care e mai potrivit și care are șanse mai mari de deschidere. De ce să obții un open rate mediocru, când poți folosi A/B sau MVT testing în newsletter pentru a afla care e varianta câștigătoare, optimă pentru trimis live?
Folosește text alternativ pentru imaginile din campania de email
Folosește ALT text (text alternativ) pentru imaginile din newsletter sau campania de email. Rolul acestuia este să descrie imaginile din email și este util atât din punct de vedere SEO, cât și pentru cititori.
Majoritatea clienților de email nu afișează imaginile în mod implicit. Dacă vei pune text alternativ imaginilor, vor ști cel puțin despre ce e vorba, până să dea click pe “afișare imagini”.
Nu uita să pui ALT text pe imaginile din email sau newsletter
Dacă uiți să pui ALT text, imaginile neafișate în clientul de email nu vor avea descriere. Nu va fi deloc plăcut pentru cel care primește email-ul, mai ales dacă conținutul e format preponderent din imagini.
Fă-ți timp să redenumești imaginile folosind cuvinte potrivite reprezentative și completează de asemenea un text alternativ pentru fiecare în parte.
Validează prin DNS domeniul folosit la trimiterea campaniilor de email
Platforma de email marketing NewsMAN recomandă validarea prin DNS a domeniului folosit la trimiterea campaniilor de email. Acest lucru te ajută să ai o livrabilitate sporită. Autentificarea domeniului expeditor prin DNS îți oferă siguranța că majoritatea email-urilor ajung în inbox-ul abonaților.
Nu omite validarea DNS a domeniului de trimitere campanii de email
Nu omite validarea DNS a domeniului de trimitere campanii de email dacă îți pasă câte dintre acestea ajung în inbox. Autentificarea prin DNS ajută clienții de email să vadă că acel expeditor este valid și ca atare, fiind domeniu verificat va dispune de un procent mare de livrabilitate, față de restul care nu sunt.
Retrimite campaniile de email cu alt titlu, celor care nu au deschis inițial
Platforma de trimitere newsletter NewsMAN îți permite să maximizezi rata de deschidere a campaniilor de email, folosind funcția de retrimitere campanie email către cei care nu au deschis.
Îți recomandăm să retrimiți campaniile de email importante cu alt titlu, celor care nu le-au deschis inițial, la 3 zile de la prima trimitere.
Nu uita să retrimiți campaniile de email celor care nu le-au deschis inițial
Nu uita să retrimiți campaniile de email celor care nu le-au deschis inițial, mai ales dacă e vorba de o campanie importantă. Folosește alt titlu la a 2-a trimitere. E posibil ca primul titlu utilizat să nu fi fost cel mai potrivit. De asemenea, îți recomandăm să schimbi minimal conținutul, pentru a fi cât mai potrivit cu tonalitatea noului titlu.
Folosește rapoartele și statisticile campaniilor de email pentru optimizare
În email marketing e important să măsori rezultatele. Folosește rapoartele și statisticile aferente campaniilor de email derulate pentru a afla cât de performante au fost și ce ai mai putea optimiza pe viitor.
Segmentează abonații în funcție de interacțiunile din email și trimite campanii de email personalizate celor cu activitate și celor fără.
Nu omite să consulți rapoartele și statisticile campaniilor de email
Nu omite să consulți rapoartele și statisticile aferente newsletter-elor trimise sau campaniilor de email efectuate. Acestea îți permit să afli informații utile cu privire la performanța lor. Trebuie să știi care au mers mai bine și mai puțin bine pentru a putea să le îmbunătățești pe viitor.
E nevoie să afli care dintre abonați au fost mai interesați și mai activi pentru a le trimite altfel de conținut pe viitor. Iar pe cei inactivi, trebuie să vezi cum îi poți reatrage cu o campanie special creată pentru ei.
Sperăm că ți-au fost utile informațiile din articol cu privire la practicile corecte și greșite în email marketing și îți dorim campanii de email reușite, o mai bună comunicare cu clienții și multe conversii!
Dacă ai nevoie de ajutor cu campanii de email intră pe live chat-ul de pe site sau scrie-ne la info@newsman.ro.
Click pe butonul de mai jos pentru a crea un cont pe NewsMAN și a primi consultanță gratuită în email marketing.