Cum să ieși în evidență în Inbox-ul abonaților prin experiența oferită?
Nu e un secret că orice business vrea să iasă în evidență în inbox-ul abonaților și să își depășească concurenții în vânzări. Numai că, lucrurile nu se întâmplă peste noapte și soluția nu e să copiezi concurența sau să faci cum o fi, numai să fie.
Soluția e de fapt simplă. Pune în centrul strategiei tale de email marketing clientul sau viitorul client. Nu, nu e un trend pentru 2021 din cauza pandemiei, ci a fost dintotdeauna un #musthave, dar din păcate înțeles greșit sau omis de multe brand-uri.
De altfel, orice business se naște în baza unei nevoi de piață, numai că treptat motivul lansării bazat pe nevoia clientului este cumva pierdut în peisaj, iar când ajung la promovarea serviciilor sau a produselor respective, majoritatea brand-urilor trimit abonaților conținut exclusiv comercial, fără să creeze mai întâi o legătură cu aceștia, să caute să le ofere o experiență atât plăcută, cât și relevantă pentru ei și nevoile lor specifice.
Ori, dacă vinzi direct și te axezi pe descriere produs și nu pe beneficiile viitorului client, nu are cum să-ți meargă ca pe roate în email marketing. Oamenii rămân abonați fideli brandurilor care fac lucrurile altfel, care pun accent pe dorințele și nevoile clientului.
Așadar, care ar fi soluția să ieși în evidență în Inbox-ul abonaților?
Secretul este să faci lucrurile diferit de restul brandurilor, pentru o comunicare prin email reușită cu abonații. Diferit înseamnă să nu trimiți exclusiv newsletter comercial, ci să faci email marketing orientat către experiența clientului.
Vedem în rândurile de mai jos cele mai frecvente greșeli făcute de majoritatea business-urilor când trimit newsletter, care generează frustrare în rândul abonaților și implicit lipsă de engagement și care ar fi soluțiile pentru acestea.
Fii diferit în comunicarea cu abonații tăi la newsletter
Să fii diferit e oarecum simplu, pentru că știi și tu deja ce urăști la un brand:
- prea multe e-mailuri comerciale (nu suntem într-un buying mood continuu);
- oferte nepotrivite cu gusturile și bugetul tău;
- conținutul mailurilor e plictisitor;
- lipsa detalii retur, transport ;
- lipsa asistență rapidă pentru alegere produs.
Și lista poate continua.
Bun! Ce trebuie făcut?
Formulare de abonare, cu selectare subiecte de interes
Oferă viitorilor abonați posibilitatea să își aleagă ce vor să primească. Iată câteva exemple de astfel de formulare:
Poți crea astfel de formulare / pop-ups de abonare la newsletter cu alegere subiecte sau categorii de produse interes, în platforma de email marketing NewsMAN.
Specifică frecvența de trimitere newsletter sau lasă abonații să o aleagă
Ajută de asemenea dacă specifici frecvență aproximativă a emailurilor sau dacă lași abonații să o aleagă. Poți face acest lucru fie în formularul inițial sau în email-ul de după abonare.
Un studiu intern NewsMAN arată că frecvența potrivită de trimitere newsletter care aduce rezultate pentru magazinele online este de 1 – 2 newslettere pe săptămână, din care ideal este ca unul să fie informativ-educațional și cel de-al doilea, comercial neagresiv, cu oferta directă în clar.
Lasă abonații să aleagă categoriile de produsele preferate
Multe branduri pe piață se mândresc cu o gamă variată de produse și trimit newsletter abonaților cam în același fel. Dar nu toți vrem de toate. De multe ori, intrăm pe un site că ne interesează un anumit produs.
Dacă ai magazin online, lasă abonații să-și selecteze categoriile de produse preferate și include-le doar pe acelea în newsletter. Nu are sens să trimiți de toate la grămadă, cu articole extra care nu ar putea fi de interes. Dacă pe abonat nu îl interesează, cel mai probabil fie nu deschide newsletter-ul, fie îl deschide, ajunge pe site dar nu cumpără.
Pune pe site filtru de buget pentru categoriile selectate
Fiecare avem planurile noastre când e vorba de bani, iar în funcție de ceea ce trebuie să cumpărăm, alocăm un anumit buget. E mai simplu când ajungem pe un site și suntem ajutați să alegem un produs folosind filtrul pentru buget.
Trimite newsletter abonaților cu produse care au reviews / recenzii
După ce ai aflat ce categorii de produse îi interesează pe abonați, include-le în newsletter. Alege acele produse care au reviews sau recenzii pentru a-i ajuta să afle mai mult despre ele și care a fost experiența altor clienți. Astfel, încrederea în brandul tău va crește și în plus îi vei ajuta să ia o decizie de cumpărare informată, mai rapidă decât dacă trimiți produse fără reviews.
Dacă nu ai recenzii pentru produsele comercializate, poți oricând să ceri feedback-ul clienților după ce au cumpărat. Acest lucru se face simplu, prin automatizarea unui email după cumpărare.
Vezi cum poți configura rapid un email automat de recenzie produs în platforma de email marketing NewsMAN.
Lasă abonații să adauge produse în wishlist înainte de campanii importante
Există perioade de shopping așteptate și iubite de toată lumea, fie că e vorba de Black Friday, Crăciun, Paște ori de campanii de email marketing sezoniere (ex. pentru martie: Mărțișor, Ziua Femeii etc.).
Aceste evenimente îți dau ocazia să le arăți abonaților la newsletter că au un statut special. Cum poți face asta? Trimite-le un newsletter înainte să intre produsele în promoție pe site și lasă-i să își adauge produsele preferate la wishlist.
Alternează conținutul newsletter-ului pentru abonați
Oferă o experiență plăcută cu newsletter-ul abonaților tăi, alocând puțin timp pentru a lucra la varietatea de conținut din punct de vedere design, dar și din punct de vedere al mesajului transmis. Abonații se plictisesc dacă le trimiți mereu cam același format vizual și cam același mesaj comercial.
Caută să îi ajuți cu ghiduri relevante de alegere produs, să îi delectezi cu campanii ușor hilare, organizează un concurs, lasă-i să se înscrie în avans la o ofertă viitoare, folosește conținut dinamic etc.
Trimite emailuri targetate în funcție de acțiunile în site sau în newsletter
Deși suntem în 2021, încă mai există brand-uri care nu oferă o experiență completă abonaților sau clienților. Comportamentul consumatorilor a evoluat și toți avem pretenția unei experiențe personalizate după ce ne-am abonat la un serviciu sau după ce am vizitat un site.
Mai exact, orice brand ar trebui ofere o experiență personalizată prin email marketing automatizat, de la vizitator la client. Acest lucru înseamnă ca după abonare să îi urezi bun venit, să te prezinți, să îl lași să își aleagă preferințele de shopping și frecvența de primire email-uri și ulterior să îi trimiți doar ce e relevant.
Până ajungi să îi trimiți oferte comerciale, trebuie să construiești relația cu viitorul client și profilul său de consumator, ca să îi poți oferi doar ce îl interesează.
Dacă a vizualizat produse sau a adăugat în coș fără să cumpere, trebuie să vezi care e motivul pentru care s-a oprit. Prin Email Remarketing, NewsMAN te ajută să afli cine nu a finalizat comanda și îți permite să reiei legătura prin email cu aceste persoane. Trimite o serie de minim 3 email-uri automate pre-vânzare în care le oferi asistența cuvenită.
Poate fi vorba de prețul produsului, de transport sau că nu ai pus detalii despre retur ori pur și simplu ceva nu mergea în site sau vizitatorul era doar în faza de cercetare. Important e să vezi cum poți să ajuți.
Folosește bunele practici în email marketing
Nu în ultimul rând, pentru o experiență plăcută a abonaților cu campaniile tale de email, îți recomandăm să folosești ghidul NewsMAN de bune practici în Email Marketing. Cu ocazia aceasta, vei afla ce e ok și nu e ok să faci în email marketing și vei putea aplica top practici care funcționează și care te vor ajuta să ai rezultate.
Sperăm că ți-au fost utile recomandările noastre pentru a face un email marketing orientat către experiența abonaților și a clienților. Pune-le în practică și cu siguranță vei ieși în evidență în Inbox-ul abonaților deoarece vor aprecia că nu ești ca restul brand-urilor.
Îți urăm mult succes, campanii de email marketing reușite și la cât mai mulți clienți mulțumiți!