7 Automatizări de Email Marketing pentru Hoteluri
Ai un hotel și vrei să oferi o mai bună experiență clienților? Adaugă în strategia ta de email marketing campanii automate personalizate pentru turiști. Află din articolul curent care sunt top 7 automatizări de email marketing pentru hoteluri și cum să le implementezi. Vei descoperi de asemenea care e situația actuală în turism și cum te ajută automatizarea să ai clienți mai satisfăcuți și mai multe vânzări.
Mai mulți turiști în 2022
După doi ani în care industria turismului a avut de suferit din cauza COVID-19, numărul de turiști este din nou în creștere. În Uniunea Europeană, numărul nopților de cazare a crescut în 2021 cu 1,8 miliarde față de 2020 (World Economic Forum, 2022). Totalul era însă cu 40% mai mic decât înainte de pandemie, așa că, odată cu ridicarea restricțiilor, ne putem aștepta ca cifrele să se apropie din nou de nivelul pre-COVID.
Cu alte cuvinte, afacerile din industria de turism au oportunitatea în acest an să atragă și mai mulți clienți, iar email marketingul nu trebuie să lipsească din strategia de promovare
Citește mai departe despre:
- Automatizări de email marketing pentru hoteluri – Avantaje
- Mai multe conversii pentru hoteluri cu automatizarea emailurilor
- Email automat de confirmare a rezervării
- Email automat înainte de sosirea la hotel
- Automatizarea email-ului de check-in
- Email automat sondaj NPS turiști
- Flow de emailuri de cart abandonment pentru hoteluri
- Newsletter aniversar automat
- Email automat anunțuri importante
- Bonus: alte ponturi de email marketing pentru hoteluri
Avantage email marketing automatizat pentru hoteluri
Știai că email marketingul este una dintre cele mai eficiente metode de promovare pentru industria de turism? Dar că automatizarea newsletterului îți poate aduce mai mulți clienți?
Campaniile de email marketing au în general orentabilitate a investiției (ROI) de până la 4 ori mai mare decât alte canale de promovare, precum social media sau motoarele de căutare (DMA & Demand Metric, 2016).
Mai mult, dintre toate industriile, cea de turism are printre cele mai mari rate de deschidere a newsletterului, de 32.5%, și cel mai mare ROI, de 53:1, față de media generală de 43:1 (NewsMAN, 2021 și 2022).
Conversii mai mari pentru hoteluri cu automatizarea email marketingului
Campaniile trimise automat de hoteluri pot avea o rată de deschidere de peste 70%, de clickthrough de peste 25% și printre cele mai bune rate de conversie dintre toate tipurile de email, potrivit unui raport The Hospitality Sales and Marketing Association International din 2019.
În continuare, îți recomandăm mai multe tipuri de automatizare email care îți cresc șansele să ai hotelul ocupat tot anul.
7 tipuri de emailuri automate pentru hoteluri care fac diferența
Deși în ziua de azi digitalizarea e pe repede-înainte, încă există hoteluri care nu folosesc la maxim beneficiile automatizărilor de emailuri către clienți. Descoperă cele top 7 tipuri de emailuri automate pentru hoteluri care te ajută să optimizezi comunicarea cu clienții. Ieși în evidentă și adaugă un plus imaginii tale oferind servicii rapide și siguranța turiștilor prin:
- setarea unui email automat de confirmare rezervare a hotelului
- trimiterea automată a unui email cu informații utile înainte de cazare
- automatizarea emailului de check-in
- trimiterea de email automat solicitare feedback
- implementarea unui email automat aniversar
Citește în continuare detalii despre fiecare tip de email automat pentru hoteluri.
1. Email automat de confirmare a rezervării
Raportul HSMAI citat mai sus arată că emailurile automate de confirmare sau modificare a rezervării se bucură de cele mai mari rate de deschidere, 72%, și clickthrough, 25%.
Acest email este important pentru a oferi informații clare și complete privind rezervarea, astfel încât turistul să aibă la îndemână tot ce trebuie pentru a se caza la hotelul tău.
Dar poți folosi acest email și pentru a crește veniturile. Iată câteva idei:
- Include informații despre alte servicii sau facilități oferite precum acces la piscină, saună, masaj, restaurant etc.
- Oferă un voucher pentru achiziționarea unor servicii suplimentare.
- Promovează parteneri locali (servicii de transport, excursii, restaurante, magazine etc.) contra unui comision de vânzări.
2. Email automat înainte de sosirea la hotel
Perioada dinaintea rezervării este propice pentru a trimite un newsletter automat prin care să oferi informații utile și să faci upsell sau cross-sell.
Acest tip de email are o eficiență impresionantă, cu o rată medie de deschidere de 60% și de clickthrough de 30%. Având în vedere câți turiști deschid aceste emailuri, nu pierde șansa să pui bazele unei relații de încredere și să comunici lucruri valoroase:
- Detalii despre rezervare, ore de check-in și check-out, adresa hotelului și modalități de transport.
- Informații despre serviciile oferite de hotel, împreună cu un voucher sau cod de discount cadou pentru cele contra cost.
- Sugestii pentru activități suplimentare, precum vizite la obiective turistice, excursii, tururi organizate etc.
- Ofertă de upgrade a camerei, cu beneficiile suplimentare disponibile.
În funcție de hotel și de câte informații și oferte ai la dispoziție, poți crea o secvență de 2-3 emailuri în săptămâna dinaintea sosirii, astfel încât să nu trimiți un newsletter prea încărcat. Ai grijă să găsești un echilibru bun între frecvența comunicărilor și relevanța informației.
În galeria NewsMAN, găsești diferite modele de email potrivite pentru industria hotelieră pe care le poți personaliza și folosi în campaniile proprii. Iată doar câteva exemple:
3. Automatizarea emailului de check-in
Odată turistul ajuns la hotel și procesul de check-in finalizat, trimite-i un email automat cu informații utile, precum:
- Instrucțiuni pentru folosirea rețelei Wi-Fi.
- Detalii pentru accesarea serviciilor achiziționate: ore de servire a mesei, reguli pentru acces în diferite zone, program, numere de telefon etc.
- O listă de servicii suplimentare oferite de hotel sau de parteneri.
- Răspunsuri la întrebările primite frecvent de personalul de la recepție.
Acest tip de email pune la dispoziția clientului toate informațiile necesare unei șederi plăcute, chiar din primele momente, și eficientizează și munca personalului hotelului, care va trebui să răspundă mai rar la solicitări și întrebări uzuale.
4. Serie emailuri coș abandonat rezervare hotel
În febra căutării celor mai bune oferte de cazare, turiștii abandonează frecvent procesul de rezervare. În același timp, uită sa salveze detaliile găsite.
Astfel că întotdeauna e o idee bună să revii către potențialii clienți cu un flow de email reminders. În cazul hotelurilor, acest email de reamintire rezervare online este clasicul email de coș abandonat.
În cadrul serviciului de email marketing folosit, creează o automatizare de abandonare coș și setează o serie de 2 emailuri automate. Primul va fi simplu de reamintire rezervare și reconfirmare disponibilitate, iar al doilea va fi cu voucher inclus.
Exemplu de automatizare de tip cart abandonment pentru hotel creată în platforma NewsMAN, cu serie de 2 email reminders.
5. Email automat sondaj NPS
Părerea clienților este importantă în orice industrie, însă în cea hotelieră ea este vitală. Nu doar că feedback-ul celor care au stat la hotelul tău influențează decizia de cumpărare a altora, ci el te ajută să acționezi imediat pentru a îmbunătăți rapid experiența turiștilor.
De exemplu, după implementarea sondajului de review NPS și analiza răspunsurilor, lanțul hotelier Four Seasons a reușit să-și îmbunătățească net promoter score cu 7 puncte, să crească interesul angajaților pentru feedbackul primit și să scadă cu 38% numărul părerilor negative (Medallia, 2019).
Asigură-te că serviciul de email marketing pe care îl folosești îți permite trimiterea unui email automat de review NPS. Cu NewsMAN, faci asta în câțiva pași simpli:
- Decide la cât timp după check-out trimiți sondajul NPS.
- Alege un model de newsletter review NPS din galeria noastră și personalizează-l cu editorul drag & drop.
- Scrie un text prietenos prin care să ceri părerea turiștilor despre hotelul tău, facilitățile oferite și interacțiunea cu personalul, ca în cele două exemple de mai jos.
- Include brandingul hotelului și salvează automatizarea.
Odată acești pași făcuți, toți clienții vor primi automat emailul NPS, datele introduse vor fi salvate pentru fiecare în parte, iar NewsMAN va crea automat trei segmente de abonați: detractori, pasivi și promoteri.
6. Newsletter aniversar automat
Prin newsletter aniversar, nu ne referim neapărat la emailul trimis de ziua clientului – deși poți face și asta dacă dorești, oferind o experiență specială la preț redus, precum un masaj, o zi la spa sau o cină romantică.
Newsletterul aniversar poate fi trimis automat și la un an de la cea mai recentă rezervare, de exemplu. Să zicem că în luna martie turistul a făcut o rezervare pentru un sejur la un hotel pe malul mării, pentru luna iulie. Luna martie a anului următor este un moment bun să-i trimiți un newsletter cu o ofertă pentru sezonul ce urmează. Dacă a avut o experiență plăcută, sunt șanse să repete sejurul.
Pentru cei care preferă experiențele noi și aleg altă destinație, include și un voucher sau un cod de discount ce poate fi trimis prietenilor sau familiei. Aici poți folosi informația din sondajul NPS pentru a ști care sunt clienții dispuși să te recomande și altora.
7. Email automat anunțuri importante
Fie că a intervenit o modificare în programul de entertainment al hotelului sau că ai o mentenanță minoră la piscină, anunță oaspeții prin email. Orice informație relevantă pentru turiști nu trebuie să omiți să o comunici rapid prin email. Aceștia vor aprecia gestul și reputația hotelului tău va crește.
Alte sfaturi de email marketing pentru hoteluri
Pe lângă crearea de emailuri automate pentru clienții hotelului, iată alte câteva lucruri de care să ții cont pentru campanii eficiente:
- Segmentează lista de abonați. Potrivit raportului HSMAI privind email marketingul în industria hotelieră, segmentarea poate aduce de 5 ori mai multe conversii decât trimiterea aceleiași campanii întregii baze de date.
- Comunică în permanență cu turiștii pentru a-i transforma în clienți fideli. Nu te limita la a trimite emailuri doar în sezon, ci planifică câte un newsletter periodic, cu informație utilă.
- Alternează tipurile de email pe care le trimiți. Pe lângă oferte, trimite și emailuri educative sau distractive.
- Analizează rezultatele campaniilor de email marketing pentru a afla ce funcționează și unde e loc de îmbunătățire.
- Variază și testează diferite subiecte de email, fotografii, butoane de call to action, zile și ore trimitere etc.
Dacă vrei să creezi campanii de email marketing eficiente și să ai la dispoziție automatizările descrise mai sus, precum și alte funcții utile și ușor de folosit, încearcă gratuit NewsMAN.