Chiar și în era COVID-19, rămâi concentrat pe ce e mai important: clienții
În plină criză sănătate publică, impactul COVID-19 (aka Coronavirus) se resimte și la nivel economic. În mediul offline, aproape toate business-urile sunt grav afectate de reglementările de închidere, mai puțin cele din industria alimentară și farmaceutică, care rămân deschise publicului. Mai rămân și curățătoriile și spălătoriile deschise, dar acolo nu e trafic mare precum în supermarket-uri și farmacii.
Firmele de turism și organizare evenimente au fost și ele lovite din plin de coronacriză. Pare că au nevoie de mai mult decât un plan de vânzare vouchere în avans și ceva ajutor de la stat. Restaurantele sunt profund afectate de asemenea. Cu puțină motivare, o parte din ele mai pot supraviețui dacă se repliază pe livrare la domiciliu și comenzi online, dar din păcate destui angajați vor fi dați în șomaj tehnic sau vor rămâne fără loc de muncă.
Așadar, ne aflăm într-o situație fără precedent, unde regulile afacerilor de succes s-au schimbat brusc și e nevoie să acționăm rapid pentru a menține business-ul pe linia de plutire.
În timp ce pandemia de Coronavirus face totul dificil și întoarce lumea cu susul în jos, un lucru e sigur: menținerea clientului în centrul strategiei de afaceri este mai importantă ca niciodată.
Acest lucru înseamnă să găsești modalități creative de a interacționa cu clienții și să te gândești profund la ceea ce au nevoie, pe măsură ce lumea se schimbă în fața ochilor noștri.
Concentrează-te pe nevoile și trebuințele clientului în perioada crizei Coronavirus
Sunt 2 tipuri principale de nevoi pe care le avem cu toții. Nevoi utilitare (mâncare, îmbrăcăminte, produse de curățat etc.) și nevoi hedoniste (mofturi, plăceri ale vieții). Alte nevoi importante sunt sunt de cele de ordin social, spiritual și nu în ultimul rând de divertisment.
Prin urmare, o idee de a menține clientul în centrul atenției și a strategiei de business este să-i satisfaci una dintre nevoile de mai sus, într-un mod neașteptat de bine: livrare rapidă (în aceeași zi dacă poți), colet igienizat, plată contactless. Nu uita de atitudinea proactivă și oferă-i totul cu un zâmbet sincer. Vei observa aprecierea sa cu siguranță. E conștient că situația nu e roz nici la tine, dar apreciază efortul unei serviri impecabile.
Mergi dincolo de acoperirea nevoilor de bază. Livrează securitate, divertisment și zâmbete
Chiar dacă serviciile de livrare mâncare și celelalte din categoria nevoi utilitare de bază vor prima, nu înseamnă că dacă oferi alte produse sau servicii e cazul să renunți și să închizi afacerea. Spre exemplu, oamenii ar putea găsi utilă livrarea de cărți și jocuri online în vreme de criză. Sunt chiar un mod bun de a petrece timpul stat în casă. Poți extinde și la cd-uri cu muzică, filme sau piese de teatru. Chiar dacă par oldstyle, au un farmec aparte, care ajunge la inima oamenilor. Și cam de acest lucru e nevoie acum.
De asemenea, la orice livrare poți adăuga bonus de produse cadou de igienizare și chiar un bilețel cu sincere urări sau poți oferi mostre ale altor produse aparte, care se cumpără mai rar. Astfel binedispui clientul la nivel emoțional și îi arăți în același timp că îți pasă de el în situația actuală.
Fii obiectiv și creativ. Încearcă să te încadrezi în tabloul situației prezente
Pentru afacerile care nu comercializează chiar top produse cumpărate în această perioadă de criză, recomandăm regândirea produselor recomandate spre a intra pe cât posibil în sfera de utilitate și necesitate actuală.
Alte tipuri de afaceri, cum ar fi sălile de fitness, se pot reprofila pe cursuri și antrenamente online. La saloanele de cosmetică e mai greu, dar nu imposibil. Ar putea încerca vouchere și programări în avans sau mai degrabă, vânzarea de tutoriale online și produse tangibile complementare. Dacă #stămacasă nu înseamnă că nu vrem să fim în formă sau să ne aranjăm ca să arătăm bine.
Rămâi conectat cu clienții și menține afacerea în momentele grele
Încearcă să oferi ceva ce nu ai mai oferit până acum. Ieși din tipar. Spre exemplu, livrare pe cartiere în aceeași zi pentru un minim de comandă. Oamenii vor aprecia gestul ofertei și mai ales, rapiditatea.
E o modalitate de a rămâne conectat cu clienții, în această situație dificilă. menținând în același timp afacerea prin momente grele. Este ceva pe care cei mai fideli clienți și-l vor aminti cu siguranță atunci când vom reveni la o oarecare normalitate și, în plus, este un serviciu comunitar excelent.
Ajută clienții să treacă peste criză cum poți, în funcție de business-ul tău
Băncile amână rate, tu poate poți scoate taxa de livrare sau oferi un discount mai mare. Dacă oferi servicii pe bază de abonament, poți oferi bonus de valabilitate sau poți contribui la susținerea mesajelor de interes public și a cauzei de sănătate.
Dacă sunt totuși clienți care aleg să te ajute și vor să achite normal, atunci răsplătește-i punându-i într-un program de loializare care să le ofere beneficii pe viitor, mulțumindu-le astfel că ți-au fost alături când aveai nevoie,
Redu costurile de marketing, dar nu renunța complet la promovare
Acum e vorba doar de logica necesităților și trebuințelor a consumatorului. Atât. Nu mai e cazul să aloci buget mare pentru campanii online agresive și extinse de marketing, precum cele multichannel de tip 360,° dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să renunți complet la promovare.
Poți opta pentru clasicele campanii de email pentru a ajunge la urechile cât mai multor oameni. Email marketing-ul are cost accesibil și mic în comparație cu alte canale. Și e sigur că primesc toți cei din listă, pentru că audiență e definită deja.
Menține legătura cu ei prin email sau prin rețelele sociale. Oferă-le soluții de comandă rapidă să poată cumpăra din newsletter în mod avantajos. Dacă nu ai oferte sau vouchere de oferit ori luni gratuite, atunci poate le poți oferi articole utile, cu conținut de calitate. Poți trimite newslettere cu încurajări, urări, măsuri, informații și câteva cuvinte bune. În contextul actual, este nevoie de așa ceva.
Alătură-te celor implicați în lupta împotriva COVID-19 și contribuie cu ce poți
Dacă reprezinți un ONG, o asociație sau o agenție guvernamentală, poți verifica dacă există oferte pentru entitățile din profilul tău. În plină nevoie de informare corectă, platforma românească de email marketing NewsMan susține entitățile listate anterior în lupta pentru combaterea Coronavirusului și oferă 3 luni de abonament gratuit la serviciul de trimitere newsletter.
Să fim solidari și să contribuim fiecare cu ce putem. Unii financiar, alții prin servicii sau produse gratuite. Unii prin suprize tangibile, alții prin zâmbete.
Împreună, vom reuși. Sănătate România!