Cum să creezi un newsletter de impact, care convertește?
Vrei să ai mai multe rezultate când trimiți următorul newsletter către abonați? Află din articolul curent cum ar trebui să scrii un email newsletter de impact pentru a avea mai mult succes cu campaniile de marketing.
Un newsletter de impact merge dincolo de bifarea unui loc în statistica de open rate.
Este acel conținut captivant care atrage, creează engagement și ulterior se concretizează printr-o conversie (ex. achiziție, înscriere, contact etc).
Este acel mesaj incitant, care trezește emoții pozitive abonatului, precum: “Aha, da! Știi că sună bine? Spune-mi mai mult”. “Da, am nevoie de asta acum!”
Este un conținut atât de puternic și relevant pentru audiență încât generează cele 3 clickuri de vis ale oricărui om de marketing: click pe subiect, pe butonul CTA din email și apoi pe butonul de plată din pagina de checkout din site.
Acest traseu digital ideal e ușor de imaginat, dar nu la fel de ușor de realizat însă. Deși majoritatea business-urilor trimit newslettere către abonați, pentru multe dintre acestea traseul de click-uri se oprește pe parcurs, iar pentru altele nici nu începe.
Așadar, care e secretul unui newsletter de succes, care generează conversii?
Cum susciți interesul abonaților și cum îl transformi într-o vânzare prin newsletter?
Cele mai bune campanii de email newsletters sunt cele care bifează obiectivele de marketing fără ca audiența să se simtă agasată din punct de vedere advertising sau comercial. Practic e marketing, fără să se simtă că e marketing. Aceste campanii ies în evidență prin tonalitatea autentică a brandului, informațiile utile pentru abonați și coerența mesajului.
Folosește sfaturile de mai jos, pentru a crea newslettere de impact.
Scrie newsletter-ul în mod conversațional și personalizat
Primul lucru care atrage la un newsletter este mesajul, exprimat prin text, foto sau video. Bine ar fi să nu pui un amalgam de cuvinte descriptive ale campaniei, fade și lipsite de viață. Întotdeauna când scrii, imaginează-ți că ești față în față cu potențialul client. Nu scrie fraze lungi plictisitoare, iar tonul folosit să fie mai degrabă ușor conversațional, decât clasica relatare.
Apoi, nu uita de personalizare. Abonații recunosc rapid dacă emailul a fost scris pentru ei sau e pentru toată lumea. Vor aprecia personalizarea în funcție de interesul de shopping. Simpla utilizare a numelui nu mai e demult suficientă.
În consecință, îți recomandăm să creezi newslettere personalizate conform preferințelor contactelor tale. Pentru acest lucru, te poți folosi fie de informațiile colectate prin formularele de abonare, fie din activitatea abonaților în newsletter ori pe site.
Asigură-te că titlul newsletter-ului corespunde cu conținutul
În primul rând, un bun titlu de newsletter este acela care face ce trebuie să facă și anume să informeze abonatul cu privire la oferta principală a campaniei. Asigură-te că nu pui titluri care nu corespund cu ofertele din mail, pentru că abonații nu vor merge mai departe în procesul de cumpărare dacă observă că subiectul e doar momeală pentru click.
În al doilea rând, o bună recomandare e să pui în titlu o ofertă sau un material unic pe care abonații nu îl pot obține de la alt brand și să te asiguri că e evidențiat acest lucru. Vor aprecia cu siguranță și vor acționa mai rapid.
Odată ce te-ai asigurat că titlul corespunde cu conținutul newsletter-ului și că include o ofertă exclusivă, poți trece mai departe în a-i găsi forma cea mai bună. Iată mai jos câteva sfaturi în acest sens.
Sfaturi despre cum să scrii un bun titlu de newsletter
- titlul ideal de newsletter, este în medie de 5-7 cuvinte și are maxim 40 de caractere. Uneori sunt eficiente și 1-2 cuvinte dacă sunt bine alese;
- evită cuvinte de spam sau vânzare, precum gratuit, cumpără acum etc și focusează-te pe valoarea informației pentru cititori (ex. Vezi beneficiile uleiurilor esențiale de …)
- pune o întrebare în titlu ca să trezești interesul abonatului;
- scrie detalii despre o ofertă limitată (ex. 15% discount până pe 20.02);
- încearcă să pui un titlu altfel, unic, față de campaniile altor branduri;
- pune un subiect de tip teasing (ex. Destinații de vară, vrei tratament de rockstar?);
- menționează termeni precum video, pdf, infografic etc dacă ai în conținutul newsletterului așa ceva;
- scrie un îndemn clar (ex. Fii alături de noi la show-ul …);
- oferă idei și soluții utile (ex. Te străduiești să găsești cadoul ideal pentru …? Iată câteva idei);
- scrie un titlu de newsletter amuzant sau ceva intrigant ori neașteptat dacă nu prea e genul tău prima variantă;
- fă un anunț (ex. Câștigătorii concursului X sunt …);
- împărtășește ceva valoros cu abonații;
- folosește un ton empatic.
Ieși în evidență cu un newsletter preheader text atrăgător
Preheader-ul este acel text care se afișează la dreapta subiectului de newsletter. La fel ca subiectul, scopul acestuia e să fie suficient de atrăgător pentru ca abonatul să dea click și să deschidă email-ul.
Textul “vezi sau view email în browser” din dreapta titlului de newsletter, e una dintre cele mai întâlnite situații. Acest lucru înseamnă că expeditorul nu a setat un preheader text și nu doar că pare neprofesional, dar îl va costa și destule click-uri.
O bună practică cu privire la preheader este să acționeze ca o extensie a titlului și să ofere informații suplimentare, dar în mod concis și nu chiar complet, astfel încât să se creeze și puțin suspans și curiozitate.
Urmează recomandările de mai sus pentru a defini un email preheader atrăgător și cu siguranță abonații vor aprecia că le oferi extra informație înainte să deschidă emailul.
Dacă nu ai testat încă platforma NewsMAN, te invităm să te înscrii gratuit făcând click pe butonul de mai jos. Dacă ai întrebări te așteptăm cu drag pe live chat-ul de pe site sau pe email la info@newsman.com.
Scrie un conținut de newsletter clar și concis
Structura de conținut al unui newsletter de impact este simplă: hero banner, paragraf și buton CTA (call to action ). Cele mai performante newslettere pun accent pe claritate și sunt concepute pentru a încuraja o singură acțiune din partea abonatului.
De asemenea, conținutul clar și concis facilitează citirea și determină o acțiune mai rapidă din partea cititorului, față de emailurile foarte lungi, precum cele care ajung să fie scurtate de către clienții de email.
Include doar informația care îl ajută pe abonat să facă acțiunea dorită
De cele mai multe ori când sunt la început cu afacerea, micile branduri sunt tentate să pună de toate într-un newsletter incluzând cât mai multe oferte, din dorința de a prezenta cât mai mult publicului.
Din păcate, aglomerarea de informații într-un newsletter nu e o idee deloc bună și nu ajută abonatul să ia o decizie. Îți recomandăm așadar să scoți din conținutul mailului orice detaliu neesențial care ar abate cititorul de la scopul curent al campaniei și l-ar determina să omită să facă acțiunea dorită.
Astfel, vei reuși în același timp să reduci newsletterul la cea mai bună lungime, ceea ce va avea impact pozitiv din punct de vedere al performanței deoarece conținutul va fi parcurs mai eficient.
Atrage atenția cu un gif ori un countdown timer
Elemente vizuale dinamice, precum gif-urile și cronometrele cu numărătoare inversă (countdown timers) se potrivesc perfect unui newsletter comercial și pun în evidență în mod eficient campania și ofertele existente.
Atrage atenția abonaților cu un gif sau un countdown timer în conținutul newsletter-ului și mărește-ți astfel șansele de conversie. E dovedit că acestea au mai mult impact asupra publicului decât un conținut static. Un conținut static e în fond pentru mailurile clasice, informative.
Scrie newsletter-ul cu inima către client
Cu siguranță știi acele email newsletters pur comerciale și lipsite de orice fel de emoție, concentrate exclusiv pe vânzări și marketing. Îți amintești de ele, pentru că le-a primit și le-ai șters evident.
Dacă ai o afacere sau te ocupi de campania de email marketing pentru un client, când scrii newsletter-ul fă-o cu inima către client. Astfel eviți să vorbești doar despre produse și serviciile tale.
E important să răspunzi nu doar nevoii de produse, ci și nevoilor emoționale ale clientului. În fond decizia o ia în baza emoțiilor și produsul îl cumpără tot pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții.
Verifică newsletter-ul și fă un A/B testing
Nu uita să verifici newsletter-ul înainte să îl trimiți live. Corectează eventualele erori ortografice și de nuanță semantică și asigură-te că corecte informațiile de contact.
Și dacă ai o campanie de email marketing importantă și nu numai, ar fi păcat să nu faci tot ce îți stă în putință ca aceasta să ajungă la cât mai multă lume și să aibă mai mult succes. Folosește funcția A/B testing pentru newsletter din platforma de email marketing pentru a trimite campania cu titlul cel mai performant.
Poți schimba și conținutul mailului de asemenea, nu doar titlul. Astfel vezi ce anume a funcționat mai bine și vei știi ce elemente din email să folosești și în viitor.
Trimite mai mult decât un singur newsletter abonaților
Planifică să trimiți mai mult decât un singur newsletter către abonați.
Ar fi minunat să rezolvi totul cu trimiterea unui singur newsletter, dar cu toții știm că nu e așa. Oamenii sunt ocupați, iar afacerea ta nu e prioritatea lor numărul unu. Nu e vorba neapărat că nu doresc să acționeze, ci doar că sunt distrași de alte lucruri și poate nu e cel mai bun moment moment.
Așa că că mai degrabă ar fi bine să te gândești să trimiți o mini serie mailuri scurte decât unul singur. Spre exemplu 3 email-uri pentru aceeași campanie ex. 1. email cu teasing că urmează oferta, 2. email cu anunț că a început campania și că durează x timp, 3. email cu reminder că se va în termina x ore / ultima șansă. Astfel crești șansele ca informația să ajungă la abonați și ca ei să vadă măcar unul dintre email-uri și să acționeze în consecință.
Ești gata să creezi un newsletter de impact?
Sperăm că ai reținut ideile de bază despre cum cum poți crea un newsletter de impact. Te invităm chiar acum să le pui în practică și vei observa rezultate notabile cu privire la performanța campaniilor tale de email newsletters.
Aceste sfaturi de conținut, împreună cu un template de newsletter complet personalizabil și ușor de editat, te vor ajuta să creezi un email persuasiv în câteva minute.
Click pe imaginea de mai jos pentru a edita template-ul de newsletter NewsMAN fără să te loghezi.
Dacă ai întrebări despre email marketing, dă-ne de veste și te ajutăm cu plăcere.