De ce ai nevoie și de email marketing când faci reclamă pe Google și Facebook?

de Florina Coca Marketing
email-marketing-google-ads-facebook

Promovarea prin email marketing sau prin reclame online pe Facebook sau Google sunt strategii care îndeplinesc diferite obiective de marketing. Știai însă că le poți folosi împreună pentru a optimiza procesul de vânzare? 

Emailul rămâne una dintre sursele preferate de comunicare, atât în mediul B2B cât și în B2C. Potrivit Wordstream, 77% dintre consumatori preferă să primească newslettere de la branduri și sunt de 3 ori mai predispuși să dea share unei informații primite prin email decât prin alte canale. 80% dintre cei care lucrează în retail spun că email marketingul îi ajută cel mai mult la retenția clienților, urmat de social media.

Totuși, există și statistici mai puțin îmbucurătoare, precum cea că, în medie, 97% dintre cei care vizitează un website nu se vor mai întoarce niciodată. Cu alte cuvinte, poți face o campanie în social media sau pe Google prin care să atragi vizitatori, dar mare parte din ce realizezi să fie irosit.

Soluția pentru a valorifica traficul de pe website este combinarea email marketingului cu campaniile de Google și Facebook ads

În acest articol explicăm de ce ai nevoie de email marketing când faci reclamă online, cum să folosești aceste strategii împreună pentru rezultate optime și dăm câteva exemple pentru a te ajuta să începi. 

Convertirea vizitatorilor în abonați la newsletter

Un obiectiv principal pentru reclamele pe Google și Facebook este atragerea de trafic pe website. Dar degeaba plătești să atragi vizitatori dacă intră fără să facă vreo acțiune. Cel mai probabil îți dorești să cumpere, însă sunt puțini cei care vor face asta de la prima vizită, din mai multe motive: nu cunosc brandul, nu au nevoie de produs în acel moment, preferă să cumpere la preț redus, vor să se documenteze înainte de cumpărare etc. 

Pentru toți vizitatorii care nu sunt pregătiți să cumpere, e important să ai un alt tip de conversie care să-ți permită să valorifici vizita pe website. Abonarea la newsletter este ideală pentru a-ți permite să ții legătura cu cei interesați, să-i educi cu privire la produsele tale și să-i ții la curent cu ofertele. 

Când dai startul campaniei de ads pe Google sau Facebook, asigură-te că website-ul include un formular de abonare de tip pop up sau fix, care îi convinge pe vizitatori să se aboneze la newsletter. 

Email marketing și Google Ads

Am văzut cum poți valorifica traficul pe website folosind email marketingul, dar nu ne oprim aici. Să zicem că trimiți un newsletter eCommerce cu produse la reducere cu ocazia unui eveniment important de shopping. O parte dintre abonați vor deschide emailul și vor da click pe anumite produse, dar nu le vor cumpăra imediat. Din nou, în loc să-i lași să plece și să pierzi șansa unei conversii, poți folosi Google Ads pentru retargeting. 

Retargetingul presupune afișarea de reclame în rețeaua Google ca urmare a vizitării unui website și a interacțiunii cu diferite produse. Cu siguranță ai observat reclamele care îți apar pe diferite website-uri fix la produsul care te interesează. Asta se întâmplă pentru că magazinul online pe care l-ai vizitat folosește retargeting pentru a-ți readuce produsul în atenție și a te convinge să cumperi. 

Website-urile care folosesc retargeting observă o creștere a traficului cu până la 700% mai mare și a conversiilor cu până la 147% mai mare, potrivit Truelist. Această eficiență se explică prin faptul că nu targetezi un public larg, ci persoane direct interesate, care au nevoie de multe ori doar de o reamintire pentru a finaliza procesul de cumpărare.  

Pe lângă retargeting via Google Ads, poți face și campanii de email remarketing pentru coșul abandonat sau pentru abandonarea produselor vizualizate printr-o secvență dedicată de emailuri. Astfel, cei care au primit un newsletter și au vizitat website-ul, adăugând produse în coș sau nu, pot primi automat email-uri care să-i readucă în magazin, să le ofere un cod de reducere, să le facă recomandări pe baza intereselor etc. 

Iată cum arată câteva template-uri de newsletter coș abandonat disponibile pe platforma de email marketing NewsMAN. Le poți personaliza rapid pentru afacerea ta. 

newsletter-cos-abandonat

Folosirea retargetării prin Google Ads în același timp cu alte strategii de promovare crește cu 50% șansele ca vânzarea să se încheie.

Cu alte cuvinte, poți dubla succesul campaniei de marketing digital printr-o strategie care integrează mai multe canale de comunicare, potrivit Google.

Email marketing și reclamele în social media  

Retargetingul descris mai sus poate fi folosit într-o manieră similară și cu reclamele de pe rețelele de socializare. Facebook este un canal preferat de advertiseri pentru că oferă acces la o audiență mare și diversă, iar costurile reclamelor sunt mai mici decât pe alte platforme, precum LinkedIn sau Twitter. 

În primul rând, nu rata șansa de a transforma traficul trimis de Facebook pe site într-o audiență de newsletter, pe care o poți în continuare convinge să cumpere și, ulterior, retargeta cu reclame la produsele preferate. Pe lângă această strategie descrisă deja mai sus, poți folosi lista de contacte abonate la newsletter pentru a construi o audiență pentru reclamele din social media. 

Facebook permite încărcarea datelor abonaților și generarea unei audiențe formată din persoane cu aceleași date demografice și interese. Astfel, ai acces la o audiență mai largă care poate fi interesată de produsele tale. Creezi o campanie de reclame pe Facebook pentru această nouă audiență și, odată ce o aduci pe website, o transformi în abonați și ciclul reîncepe. 

De asemenea, poți folosi atât newsletterul cât rețelele de socializare pentru a-i încuraja pe oameni să te urmărească și pe alte platforme. Include în newsletter butoane de follow și share în social media și creează postări prin care îndemni fanii să se aboneze la newsletter. Cu cât ajungi la oameni pe mai multe canale de comunicare, mai des, cu atât ai mai multe șanse să-i convingi să cumpere și să-i fidelizezi. 

Iată două exemple de cum folosesc brandurile newsletterul pentru a crea interacțiune în social media

social-media-newsletter

Alte idei pentru a integra social media și email marketingul:

  • Un formular de abonare la newsletter direct din Facebook;
  • Un grup de social media dedicat celor din lista de abonați; 
  • Concursuri pe platformele sociale care presupun abonarea la email pentru participare;
  • Folosirea conținutului din canalele de social media pentru newslettere și invers.

Un principiu din comunicarea persuasivă spune că o persoană trebuie să vadă un mesaj de cel puțin 7 ori pentru a-l reține. Așa se explică de ce vedem aceleași reclame iar și iar la televizor sau pe stradă. Inițial nu le dăm importanță, apoi le remarcăm, pentru ca în final să fredonăm refrenul din reclamă. Vestea bună e că în mediul digital poți fi mult mai eficient. În loc să plătești pentru a ajunge la o audiență foarte mare, folosești email marketingul și reclamele online pentru a-i determina doar pe cei cu adevărat interesați să “fredoneze” mesajul campaniei tale. 

Email marketingul, Google și Facebook formează un flux continuu de promovare, în care fiecare canal le susține pe celelalte pentru a genera noi lead-uri și a le convinge să cumpere. Iată câteva lucruri de care să ții cont când combini aceste canale de comunicare:

  • Ajustează mesajul pentru fiecare platformă. Dacă newsletterul îți permite să trimiți mai multă informație, postările de social media trebuie să fie mai scurte și la obiect, iar reclamele și mai concise. Repetă mesajul principal, dar într-un mod atractiv și potrivit pentru fiecare canal. 
  • Folosește un design profesionist și conținut vizual de calitate pe toate canalele de comunicare. 
  • Urmărește campaniile și ajustează periodic. Campaniile digitale sunt dinamice și trebuie să ții cont atât de schimbările de algoritm, cât și de rezultatele obținute, care îți indică ce funcționează și ce poate fi îmbunătățit.
  • Alege tool-urile potrivite. E esențial în tot procesul să poți urmări comportamentul cumpărătorilor atât în platforma de email marketing, cât și pe website și pe platforma de reclame. Ele trebuie integrate pentru a putea aplica toate strategiile discutate mai sus.    

Încearcă platforma de email marketing NewsMAN și bucură-te de sute de template-uri de newsletter, editor drag & drop intuitiv, funcții avansate de segmentare și personalizare, flow-uri de automatizare și eCommerce tracking, printre altele. Poți testa platforma gratuit chiar acum și beneficia de pe urma includerii email marketingului în strategia de promovare. 


Postează un comentariu

*
*

Trimite-ţi gândurile