Email Marketing: 4 automatizări eCommerce cu rezultate: welcome series, abandonare site, coș abandonat, review produs
Piața eCommerce este în continuă dezvoltare și fiecare magazin online îți dorește să se facă remarcat în fața consumatorilor și să își îmbunătățească rata de conversie. Un mod de a fi diferit de majoritatea magazinelor online este să nu trimiți doar email de confirmare cont sau comandă și câte un newsletter din când în când, ci să ții cont de întreaga experiență a clientului. Soluția este trimiterea unui flow automatizat de campanii de email marketing în funcție de traseul de la vizitator la client.
Astfel, email-urile automate ajung exact la timpul oportun la abonați și se potrivesc cu nevoile lor din fiecare stadiu pre și post achiziție. Ceea ce înseamnă implicit rezultate mai bine. De fapt, studiile arată că:
Firmele care folosesc campanii de email automatizate au raportat o creștere a veniturilor cu peste 320% față de cele care nu o fac.
Așa că ai toate motivele să mergi dincolo de clasicul newsletter pentru afacerea ta.
Iată top 4 cele mai importante automatizări prin email pe care le poți implementa dacă ai un magazin online și dorești să-ți îmbunătățești rata de conversie:
Serie de 3 email-uri automate de bun venit în magazinul online
Trimite o serie de welcome emails după înscrierea la newsletter, în loc de unul singur cum fac majoritatea magazinelor online. Conform unui raport Experian, o serie de mailuri de bun venit generează de 3 ori mai multe venituri pentru business decât un singur email.
Primul email din seria de întâmpinare abonat se trimite imediat după înscriere sau după confirmarea acesteia. În acest email îi urezi bun venit, îi oferi ce i-ai promis la abonare (discount sau conținut relevant) și îți prezinți brand-ul pe scurt.
Al doilea email automat din seria de bun venit îl poți seta să se trimită la 1 zi după înscriere. În acest email, îi explici mai mult despre produsele pe care le oferi, ce fel de email-uri îi vei trimite și îi oferi posibilitatea să-și aleagă preferințele cu privire la categoriile preferate de produse și frecvența dorită pentru primire email-uri.
În al treilea email, îi trimiți top produse din categoriile selectate de el, alături o scurtă descriere a lor și recenzii relevante. Reamintește-i de asemenea că poate valorifica cuponul primit în primul mail. Trimite mailul la două zile de înscriere.
Dacă în al doilea email nu și-a selectat preferințele, în treilea mail îi poți trimite câteva produse pe care le-a vizualizat sau top cele mai vândute produse, alături de voucher, iar la final o secțiune “Nu e ceea ce ai nevoie? Selectează-ți preferințele aici și/sau vezi oferta completă de produse pe site.
Seria de email-uri automate de bun venit de mai sus este doar un exemplu. Conținutul și numărul de email-uri din seria de bun venit poate varia (ex. 3-6 welcome emails) în funcție de tipul de business pe care îl ai și strategia de marketing.
Important: setează condiția ca seria de email-uri automate de bun venit să se oprească dacă abonatul a adăugat produse în coș sau a cumpărat. Dacă a adăugat produse în coș, dar nu a finalizat cumpărăturile, îi poți trimite automat o secvență de 3 email-uri pentru coșul abandonat, iar dacă a finalizat cumpărăturile, îi poți trimite o serie de email-uri post vânzare (ex. solicitare recenzie produs, email cu voucher pentru următoarea comandă etc).
Iată un exemplu de flow de 5 welcome emails: bun venit, invitație la socializare, cel mai bun produs al săptămânii, de ce ai nevoie de produsul X, 15 % discount limitat la articolul X.
Exemplu de model de email de bun venit, cu discount, disponibil în galeria de template-uri NewsMAN. Poate fi modificat rapid cu editorul de email drag & drop:
Serie de 2 email-uri automate după abandonarea site-ului
Cu toate că email-urile pentru coșul abandonat sunt cele mai solicitate în rândul comercianților înainte de a folosi o platformă de email marketing, email-urile în urma abandonării site-ului nu ar trebui ignorate. În fond, puțini ajungi la check-out și mai puțini, la conversie: mai exact, doar 10% adaugă în coș și în final 3% cumpără (sursa).
Ca atare, cei mai mulți abandonează site-ul fără a adaugă produse în coș și fără a cumpăra. Soluția? Campanii de email personalizate în urma abandonării site-ului. Acestea pot fi pentru abandonare pagină principală (homepage), categorii de produse sau produse specifice.
Potrivit statisticilor, firmele care derulează campanii de email de abandonare browsing au o rată de conversie de 42%. Așadar, ai toate motivele să le incluzi în strategia ta de eCommerce marketing.
Trimite o serie de 2 email-uri automate după abandonarea site-ului. Primul la 1-2 ore de la părăsirea site-ului și cel de-al doilea, la 24 de ore. Exemple de titluri: “Ai văzut ceva ce îți place?”, Produse recomandate doar pentru tine”.
Email abandonare homepage eCommerce
Dacă vizitatorul a petrecut doar câteva minute pe homepage-ul magazinului tău, îi poți trimite email în care îi mulțumești pentru vizită și îi recomanzi câteva produse best seller.
Email abandonare categorie de produse din magazinul online
Dacă vizitatorul a petrecut ceva timp site și a vizitat o categorie de produse, dar nu a dat click pe vreunul anume, îi poți trimite email cu top produse din acea categorie de interes.
Email abandonare pagină produs din magazinul online
Dacă vizitatorul s-a uitat la un produs anume sau la mai multe, îi poți trimite email cu acele produse și altele similare recomandate din aceeași categorie. Mai jos un exemplu de email despre produsul vizualizat:
Important: Fără identificarea vizitatorului nu ai cum să îi trimiți campanii de email în funcție de abandonarea navigării pe site. Moduri de identificare:
- a dat click pe un link dintr-o campanie de email și a ajuns pe site;
- a cumpărat anterior și e recunoscut ce cookie-urile first party;
- a completat un formular sau un pop-up de înscriere la newsletter;
- s-a logat în contul de pe site.
Recomandări:
- activează NewsMAN Remarketing și poți segmenta abonații în funcție de paginile, categoriile de produse și produsele vizualizate sau cumpărate și valoarea și numărul comenzilor din newsletter.
- include un pop-up atractiv pe website care să se afișeze atunci când vizitatorul dorește să părăsească pagina. Poate fi un pop-up de abonare la newsletter cu discount sau altul “Salvează-ți vizita” în care îi trimiți pe email ce a vizualizat.
Serie de 3 email-uri automate pentru coșul abandonat în magazinul online
Ca magazin online te străduiești să oferi cât mai mult potențialilor cumpărători: o experiență de shopping ușoară, un design plăcut, informații complete cu privire la produse, livrare rapidă, politică de retur clară etc. Cu toate acestea, oricâte eforturi ai face, nu poți preveni complet rata coșurilor abandonate. Așa că soluția ar fi să încerci să recuperezi o parte dintre acestea.
Dacă ne uităm la statistici, cifrele arată că merită să faci campanii de email automate pentru coșul abandonat. Deși rata de coș abandonat este în medie de 69,57%, poți recupera mai bine de o treime din aceasta, rata de conversie medie aferentă unui set de 3 email-uri automate pentru coșul abandonat fiind de 18,73%, primul email având 20,3%, al doilea 17,7% și al treilea 18,2% (sursa).
Un exemplu de serie de email-uri pentru coșul abandonat ar fi: email 1 – îi reamintești de produsele uitate în coș. “Hey, [Nume], ai uitat ceva?”, “Ioana, coșul tău de cumpărături de pe site.ro”, “Ioana încă mai ești interesată de produsul X?” . În al 2-lea mail, îi poți trimite recenzii alături de produsele din coșul abandonat și un link de asistență rapidă în caz de nevoie. În loc de recenzii, îi mai poți trimite produsele similare cu cele adăugate deja în coș – poate are nevoie de alternative. În al 3-lea email, îi oferi un cupon de reducere.
Alte magazine online, oferă în al doilea email un cupon de reducere cu timp de expirare și în al treilea email îi reamintește potențialului client de acesta. În loc de discount, poți face o ofertă personalizată cu transport gratuit inclus. Conform Statista, motivul numărul 1 de abandonare a cumpărăturilor este costul prea mare de transport.
Iată un model de email pentru coșul abandonat, pe care îl poți personaliza cu editorul de newsletter NewsMAN:
Email automat de solicitare review produs sau recenzie comandă
Recenziile sau review-urile de produs sunt o parte esențială de branding și marketing pentru orice magazin online. Acestea ajută la construirea încrederii și a loialității față de brand și aduc mai multe vânzări magazinelor online, oamenii fiind mai degrabă convinși de experiența cu produsul a altor cumpărători, decât de descrierea clasică a producătorului.
Decizia de cumpărare a 97% dintre consumatori este influențată de review-urile altor oameni (sursa).
Clientul este ambasadorul brand-ului. Oferă-i microfonul și lasă-l să își descrie experiența cu comanda și produsul sau produsele achiziționate. Este în regulă dacă nu îți oferă un rating maxim ori excelent. Astfel de păreri perfecte nu par credibile oricum, iar ceilalți cumpărători vor avea mai multă încredere într-o recenzie cu plusuri și minusuri.
Iată un exemplu de model de email de solicitare recenzie sau review produse cumpărate. La fel ca restul de email templates, îl poți personaliza în câteva click-uri cu editorul de newsletter responsive drag & drop NewsMAN:
Sperăm că ți-au fost utile recomandările de campanii de email automate pentru magazinul online. Dacă ai nevoie de ajutor cu implementarea de email-uri de bun venit, abandonare site și coș de cumpărături ori email de solicitare recenzie produs, ne poți contacta la info@newsman.ro