Ce pot face ca newsletter-ul meu să ajungă în INBOX-ul abonaților?
Drumul către inbox-ul abonaților e pavat cu multe necunoscute. Cu siguranță ai aflat deja acest lucru dacă ții legătura cu abonații prin newsletter. În toiul unei campanii de email marketing importante, sigur te-ai întrebat cel puțin o dată: Ce pot face ca newsletter-ul să ajungă preponderent în inbox-ul abonaților? Care e secretul unui bun inbox rate? Ce fac marile branduri de au rezultate bune?
Ei bine dragă iubitor de emailing și noi primim multe întrebări de acest gen, așa că, în acest articol, vei descoperi ce poți face tu să optimizezi newsletter-ul pentru inbox și rol are furnizorul de servicii de email marketing aka email service provider-ul (ESP-ul), din punct de vedere al livrabilității.
În acest articol vei afla traseul newsletter-ului către inbox:
- De ce anume depinde succesul campaniilor de email?
- Ce face furnizorul de email marketing pentru o rată mai bună de inbox?
- Care este diferența dintre rata de livrare și rata de inbox?
- Rata de inbox și platforma de email marketing NewsMAN
- Cum poți optimiza rata de inbox, tu cel care trimiți campaniile
Factorii care determină succesul campaniilor de email
Ca să ai un tablou vizual rapid despre cum arată succesul campaniilor de email, îți expunem mai jos cei trei factori care îl determină: 33,33% e furnizorul sau platforma de email marketing, 33,33% e calitatea listei de abonați și 33,33% e conținutul trimis.
Trimite campanii de email în Inbox. Rolul furnizorului.
Degeaba ai creat un newsletter cu design trăsnet și mesaj convingător, dacă nu ajunge în inbox-ul abonaților. Și în ziua de azi e simplu, pentru că nu mai stai să scrii cod HTML, ci folosești un editor de newsletter cu drag & drop. Evident că nu vorbim de un inbox rate de 100%, deoarece nu există. Dar important e ca majoritatea newsletter-elor să ajungă în acest folder principal: INBOX, ca să ai șanse maxime să fie deschise.
Diferența între rata de livrare și rata de inbox
Ce poți avea aproape de 100%, e doar email delivery rate (rata de trimitere a emailurilor). Se considera o rată bună de livrare orice e peste 95%. Prin infrastructura multi-cloud distribuită, platforma de email marketing NewsMAN asigură o rată de livrare medie de 99,87% a campaniilor de email în masă.
Cu inbox rate-ul e însă altceva. Un studiu ReturnPath din 2018 în arată că rata medie de inbox este de 85% și procentul scade la 79% dacă vorbim de e-mailuri comerciale. În 2019, alt studiu Return Path arată că rata globală de inbox a scăzut la 84%.
Aici nu există perfecțiune, dar poți îmbunătăți cu câteva procente bune rata medie de inbox. După cum spuneam anterior, sunt lucruri care țin de noi, furnizorul de servicii de email marketing și sunt lucruri care țin de tine, cel care trimiți campaniile. Există standarde și checklist-uri tehnice și există scoring și verificări de conținut.
Rata de inbox și platforma de email marketing NewsMAN
Behind the scenes, dacă ar fi să îl despachetăm puțin, sistemul NewsMAN e atent gândit ca să te ajute să trimiți campaniile de email în inbox și procentul tău de inboxing rate să crească. Trimitem inteligent, rapid și securizat campaniile. Avem alerte în timp real, monitorizăm constant totul și gestionăm orice ți se pare jargon tehnic precum blacklisting, email throttling, spamtraps, DNS failover etc. Avem lățime de bandă pentru milioane de mailuri și protecție DDOS.
Toate aceste lucruri contează. Și să nu uităm ce e mai important și ajută maxim la inbox: servere dedicate, IP pools dedicate și shared și evident IP warming și whitelisting.
Ca să nu mai continuăm cu jargonul, pe scurt eliminăm tot ce ți-ar scădea livrabilitatea și reputația și optimizăm tehnic totul prin cele mai bune resurse și sisteme de trimitere. De la infrastructura atent creată și sistemele monitorizate și automatizate, la micile detalii precum adăugarea automată a linkului de unsubscribe dacă ai uitat să îl pui sau scoaterea din lista de abonați a adreselor cu reputație proastă.
Gestionăm tot ce înseamnă parte tehnică pentru ca grija ta să se rezume doar la crearea și programarea campaniei de email. Poți citi mai pe larg ce facem noi ca tu să trimiți newslettere în inboxul abonaților și să ai livrabilitate sporită.
Dacă nu ai încă un cont gratuit NewsMAN, îți poți crea unul cu un click pe butonul de mai jos și în doar câteva clickuri poți începe să trimiți campanii de email.
Trimite newsletter în inbox. Rolul email marketer-ului
Așa cum ai aflat până acum, rata de inbox a campaniilor de email, nu depinde doar de serviciul de email marketing folosit decât în pondere de 33%. Restul depinde de tine, ca email marketer.
Suntem bucuroși însă să umplem orice information gap ai avea în domeniul email marketing-uluI, Așa că am pus cap la cap câteva sfaturi punctuale pentru a avea un bun inbox rate.
Iată ce poți face tu ca să te asiguri că newsletter-ul trimis ajunge preponderent în inbox-ul abonaților:
1. Autentifică domeniul de trimitere newsletter
Una dintre cele mai bune practici în trimiterea campaniilor de email este validarea și autentificarea domeniului de trimitere newsletter. Când trimiți un email newsletter abonaților, serverul recipientului verifică instant despre ce domeniu e vorba, dacă e autentificat DNS, ce reputație are, de pe ce adresă IP a fost trimis etc. Pe scurt, e atunci când îi spui serverului de primire cine ești.
Astfel, dacă site-ul tău e ok, domeniul și lista de abonați la fel (îi colectezi, nu îi cumperi), atunci nu ai decât beneficii când vine vorba de validarea domeniului de trimitere campanii. Previi frauda prin email, eviți folder-ul spam și crești rata de inbox.
2. Optimizează conținutul email-ului pentru inbox
Clienții de email folosesc filtre pentru a distribui mesajele în diferite foldere. Pentru ca newsletter-ul să nu ajungă în spam:
- folosește un limbaj descriptiv frumos îndreptat către audiență;
- nu folosi în exces cuvinte spammy, comerciale, de urgență;
- evită cuvintele complicate, vorbește pe limba clientului;
- apelează la emoții sau stârnește curiozitatea;
- nu scrie cu prea multe culori și fonturi de toate mărimile;
- nu folosi imagini de dimensiuni mari;
- nu anexa pdf-uri, folosește mai degrabă link către ele;
- asigură-te că linkurile sunt în format https și încep cu domeniul tău
- folosește o adresă from (email expeditor) și un from name (nume expeditor) ok, fără cifre și cât mai personalizate (nu: Oferte geniale 123yes@domain.com, da: Ana de la Xmag ana@xmag.ro sau Noutati Xmag noutati@xmag.ro);
- evită să folosești sume în subiect;
- nu scrie cu litere mari în exces.
Citește mai mult despre cum să creezi un newsletter de succes, care convertește.
3. Folosește formulare de abonare double opt-in
Colectează abonații prin formulare de abonare cu double opt-in – acelea în care oamenii bifează că se înscriu la newsletter și sunt de acord cu termenii site-ului, iar pentru confirmarea abonării mai primesc un email. Astfel, te asiguri că vei avea în lista de abonați doar adrese de email valide și contacte interesate care au confirmat înscrierea.
Aceste lucruri te ajută la inbox. O listă de abonați cumpărată nu ar fi fost decât opusul și ți-ar fi adus numai dezavantaje.
4. Cere abonaților să te adauge în address book
Cel mai sigur mod de a nu ajunge în spam, este să îi ceri abonatului să te adauge în address book la lista sa de contacte. Astfel filtrele clienților de email vor ști să te plaseze în inbox.
5. Trimite campanii de email segmentate
Segmentează abonații în funcție orice informație ai despre ei ex. sex, locație, preferințe shopping, dar și în funcție de comportamentul lor în newsletter. Le poți cere să își aleagă preferințele direct în formularul de abonare, atunci când îi inviți să se înscrie la newsletter. Ulterior poți segmenta abonații în funcție de activitatea lor în newsletter.
6. Menține o listă de abonați activă și curată
Sunt mai multe moduri de a menține lista de abonați fresh. În primul rând trebuie să te asiguri că trimiți newsletter abonaților în mod regulat. Nici prea des, să îi agasezi, dar nici prea rar să uite de brand. Spre exemplu de 2-4 ori pe lună e frecvența optimă de trimitere campanii aflată de noi.
În al doilea rând, e nevoie să ai în permanență un flux de abonați în listă. Acest lucru înseamnă de obicei să îți plasezi strategic formularele de abonare și să le reînnoiești la nevoie.
Și nu în ultimul rând, un alt mod de a menține o listă de abonați de calitate, este segmentarea și curățenia celor inactivi. După 6 -12 luni de trimiteri segmentează abonații în funcție de activitate. Trimite către cei inactivi o serie de emailuri de re-engagement. Păstrează-i doar pe aceia care răspund la apelul de reactivare.
7. Procesul de unsubscribe să fie ușor
E important ca încă de la înscriere să le specifici abonaților că le sunt respectate drepturile conform GDPR, atât că datele lor vor fi în siguranță dar și că se pot dezabona oricând. Procesul de unsubscribe trebuie să fie foarte ușor, cu un click.
Odată ce sunt asigurați de toate acestea, încrederea în brand-ul tău va crește, la fel și inbox rate-ul. Și chiar dacă vor mai fi dezabonări tot va fi ok deoarece oamenii apreciază procesele simple. În plus, e bine așa deoarece vei rămâne doar cu abonații engaged.
Sperăm că ți-au fost de folos informațiile din articol și îți urăm un inbox rate superb. Dacă ai întrebări te așteptăm pe email la info@newsman.com sau pe live chat-ul de chat.
Dacă nu ai încă un cont, poți încerca gratuit platforma NewsMAN, inclusiv toate automatizările eCommerce.
“… folosește o adresă from ok și nu 123yes@domain.com… ”
Recomand sa va faceti o adresa separata de email cu numele vostru. Spre exemplu, daca folositi Nume.Prenume@companie.com, sa va creati o adresa de de tip Nume.P@companie.com. Asa veti mai trece de anumite filtre care nu “suporta” adrese generice gen news/marketing/contact@companie.com